Hatta bugün RSS'in Sharepoint, Outlook, Internet Explorer 7 gibi birçok Microsoft ürününde yerini almasının yanında, dünyanın en popüler blog servislerinden birinin de yine Microsoft'un olduğunu hatırlatıyor.
Scobleizer'deki yazıyı okuyunca küçük fikirlerin, büyük firmaların gelişimine etkisini ülkemizde nasıl gözardı ettiklerini birkez daha düşünmeye başladım.
Küçük fikir dediğime bakmayın. Bu fikirler büyük firmaların bir adım sonrasındaki stratejilerini belirlemekle kalmıyor, tüm iş yapışlarını değiştirebiliyor.
Eminim ülkemizde değer yaratma potansiyeli olan birçok sektöre yön veren büyük firmaların önemli pozisyonları bugün bırakın bilgi paylaşımını, kullanıcı deneyimi ve sosyal ağlar gibi kavramların iş dünyasında kendileri için oluşturabileceği faydaların bile farkında değildirler.
İnsan faktörü dediğimizde bunu müşteri ilişkileri yönetimi sanmaktadırlar.
Web 2.0'ın sadece internet ile ilgili bir konsept olduğunu düşünüp, bunun tüm tüketici eğilimlerinin merkezini etkilediğini farkedememektedirler.
Örnek vermek gerekirse bugün RSS belki de Türkiye'deki büyükler için hala pek fazla anlam ifade etmeyen kavramlar arasında, ve aynı şekilde bir başka köprü olan kurumsal bloglar. Bu yöndeki fırsatları bu saatten sonra tartışmaya gerek duymuyorum.
Önemli olan fikirlere inanmak ve harekete geçmektir.
Eğer bu yeni nesil fırsatları büyükler göremiyorlarsa, o zaman ya birileri onlara göstersin yada sadece gözlerini bu tarafa çevirsinler.
Bu konuyla ilgili olabilecek bazı yazılarımı aşağıda listeliyorum:
06 Ekim 2005 - Değişen web kültürü: WEB 2.0
15 Aralık 2005 - Haberden çok yorum yazılıyor(sa)... Daha ne bekliyorsunuz?
18 Aralık 2005 - Türkiye ve Web 2.0 fırsatları
26 Aralık 2005 - Yenibir.com RSS ile çok büyür
04 Ocak 2006 - 2007'ye ne kaldı?
04 Mart 2006 - Başarının yeni formülü
14 Mayıs 2006 - Nokta com girişimleri artıyor, sektör büyüyor!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder