Perşembe, Aralık 15, 2005

Haberden çok yorum yazılıyor(sa)... Daha ne bekliyorsunuz?

Televizyon ve gazete reklamlarının hatta web sitelerindeki banner reklamların yerlerini ikinci nesil reklam araçlarına bıraktığı ortada. Google AdWords'le başlayan hareket artık hedeflenen kitleye direk ulaşmayı öngören reklam modellerine olan talebi artıyor.

NOT:Google'ın yıllık reklam gelirlerinin, Amerika'daki medya devleriyle başa baş olduğunu hatta bazılarından daha yüksek olduğu biliniyor.

Hürriyet web sitesinde bir süredir dikkatimi çeken ve aslında bundan önceki "Dijital dünyada, duygusallaşıyor muyuz? " isimli yazımda da genel olarak üzerinde durduğum bir davranış biçimi söz konusu.

Sitede yayınlanan haberlere yazılan yorumların sayısı gerçekten çok yüksek. (Örnek) Ne kadar güzel di mi? Halkımız yazılanlara kayıtsız kalmıyor ve fikrini beyan ediyor. Peki Hürriyet gazetesi bunu neden kendi yararına bir modele yerleştirmiyor. Yoksa yeni nesil web/iş/gelir modellerine inanmıyor mu?

FİKİR: "Hürriyet web sitesi içeriklere text reklamlar almaya başlasın. Bence bunun için Google'la anlaşmaya gitmesi yerinde olur. Hazır Google Türkiye'de AdWords yapılanması için çalışmalarını başlatmışken bence zamanlama iyi olur.
Hürriyet, web sitesinde yorumları öne çıkartsın, hatta haber olmadan da ziyaretçilerinin yazı yazmalarını sağlayacak bir paylaşım ortamı açsın ( Web 2.0'ı örnek alarak). Hürriyet'in web sitesinde yazısının yayınlanmasını isteyecek çok kişi olacaktır.
Bir nevi blog sayfası tadında, RSS destekleyen, Google AdWords ile gelir modeli yaratılmış, banner reklamlar ile gelir modeli güçlendirilmiş bir yeni nesil web(gelir) sitesi. Tabi e-kolay desteğini arkasına almayı da unutmadan."

Hürriyet gazetesi bunu yapabilir, elindeki medya gücü Doğan Grubu'na bu yapılanmayı başarması için itici güç olacaktır. Ayrıca bunu yapmalı, çünkü çok yakın gelecekte Amerika ve Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de klasik reklam yöntemlerinin değeri/başarısı azalacak. Bu durum reklamverenler tarafından kabul görmeye başladığında da artık birilerinin yeni modelleri oluşturmuş olması mutlak avantajı sağlayacaktır.

Bekleyelim görelim... Bakalım ilk kim başaracak...?

2 yorum:

umut dedi ki...

Bu dediğin imkansız, yani medyada baskın pozisyondan olan bir kurumdan bunu beklemek maddenin doğasına aykırı.

Bence politika ve haber kaynağının yöneticisi olmak kullanıcıları memnun etmek veya ziyaretçi sayılarını arttırmaktan çok daha önemli.

Bunun olmasının yolu yeni girişimler ve girişimciler... O zaman oyunda kalmak için oyuna girmek zorunda kalırlar.

Arda KUTSAL dedi ki...

Umut, aslında bu dediğim bir ölçüde gerçekleşti. SendeYolla.com ile Hürriyet daha doğrusu Doğan Online bu alana giriş yaptı.

Konuyla ilgili SendeYolla.com ile ev yapımı haber isimli yazımı okuyabilirsin.