Om Malik, benimde üzerinde saatlerce düşündüğüm ve son zamanlarda fırsatlar doğacağını söyleyip durduğum bir konuya parmak basmış. People vs Google...!
Yazılarımı takip eden arkadaşlar bilecektir, Web 2.0'da insan faktörünün ön planda olduğunu birçok kereler sizlerle paylaşmıştım ve bunun uzun vadede büyük değişimler yaratacağını vurgulamaya çalışmıştım.
Seth Godin, "Search is hard" isimli yazısında, Om'un yazısıyla da bağdaştırabileceğimiz gibi, yine bu konuya değinmiş.
Sizce Google'da arama yapmak ve gerçekten aradığını bulmak ne kadar kolay (daha doğrusu kabul edilebilir)? İlgilendiğim ve arama yaptığım konuda daha önceden tecrübesi olan kişilere danışsam çok daha hızlı geri dönüşler almaz mıyım?
Şimdi kısa bir ön bilgi;
PageRank mantığına göre ilgili anahtar kelimeye verilen linklere göre bir sitenin PR'ı artar (tabi bu kadar genel değil) ve bu sayede arama sonuçlarında sitelerin Google'da kaçıncı sırada çıkacakları belirlenir. (birçoğunuz bunu zaten biliyorsunuzdur)
Gelelim konumuza;
Web 2.0'ın temel taşları paylaşım, özelleştirilebilirlik ve güven olarak sıralanabilirse, bunların çalışma prensibi birçok platformda TAG'lerle oluşturulmuşsa (örnek: Wink), o halde Google arama altyapısını ve PR'ı sorgulamak gerekir mi? Kesinlikle hayır! Niye sorgulayacaksınız ki? Az laf çok iş...! (bkz: Yahoo My Web 2.0 BETA)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder