Rich Karlgaard tarafından yayınlanan verilere birlikte bakalım.
2005 yılında dünya çapında toplam 22 milyon blog bulunuyor, ve bu rakamın 2010'da 1 milyar olacağı düşünülüyor.
Skype, eBay tarafından satın alınmadan önce 60 milyon kullanıcı bulunuyormuş. Tahmin edin bu sayı satın almadan sonra nerelere yükselecek.
Tivo ve benzeri cihazlar, 2005 yılında Amerika'da ev kullanıcılarının 3%'ü tarafından kullanılır durumda, bu rakam 2010'da 70% olarak öngörülüyor.
Gelelim bana göre en önemli olan bilgiye. Tivo ve benzeri cihazları kullanan kullanıcıların 79%'u TV'de yayınlanan reklamları geçiyormuş. Yani kısacası Amerika'daki bu sözünü ettiğimiz 3%'ün, 79%'u TV reklamlarını seyretmiyor. 2010'da bu 3%, 70% olduğunda TV reklamlarının izlenirliği acaba kimi tatmin edecek?
Henüz ülkemizde Tivo ve benzeri cihazların kullanımı başlamadı, ancak bu durumdayken bile öngörüler ve veriler ışığında bir vizyon oluşturabiliriz.
Ben bu durumu ülkemizde pazarlama dünyasının geleceği, daha da ötesi iş yapış şekilleri açısından çalışılması gerekir diye görüyorum.
Internet'in yarattığı değişimi örnekleriyle özümleyebildiğimiz için şanslıyız, ama yeni modeller anlamında hala etkili çalışmalar içinde bulunmadığımız için trene herzamanki gibi koşmak zorunda kalacağımız ortada.
Neden bir kere olsun randevularımıza zamanında gidemiyoruz?
1 yorum:
reklamların da yeni teknolojiye göre şekil değiştireceğini unutmamak gerek.
tivo kullanıcısı izleyeceği program hedefli hareket ediyorsa, reklamcılar da o yönde hareket edecektir.
reklam gözden ırak kalmaz :)
Yorum Gönder