Perşembe, Mayıs 18, 2006

SendeYolla.com ile ev yapımı haber

Yazıma başlamadan önce 18 Kasım 2005'te ne yazmışım bir hatırlayalım:
İnsanlar konuşmak istiyorlar, insanlar fikirlerini söylemek, paylaşmak istiyorlar.
En önemlisi insanlar önemsenmek istiyorlar, bilgilerine danışılsın istiyorlar.
Bu kadar hareketin olduğu dünyalarında, birileri onların varlığını hissetsin istiyorlar.

Sonrasında 15 Aralık 2005'te bir başka yazımda demişim ki:
Hürriyet, web sitesinde yorumları öne çıkartsın, hatta haber olmadan da ziyaretçilerinin yazı yazmalarını sağlayacak bir paylaşım ortamı açsın. Hürriyet'in web sitesinde yazısının yayınlanmasını isteyecek çok kişi olacaktır.
Haberden çok yorum yazılıyor(sa)... Daha ne bekliyorsunuz?

Gelelim günümüze...
Hürriyet, SendeYolla.com isimli bir web sitesi açtı. Ziyaretçiler haber yazabiliyor, resim ve video gönderebiliyorlar. İşte tam olması gerektiği gibi trende uygun, içeriğini ziyaretçilerinin oluşturduğu, bir paylaşım platformu...! bir sosyal ağ...!

Doğan Grubu'nu bugünlerde çok dilime dolamış durumdayım ama yani web trendlerini de bu kadar yakından takip eden başka bir grup yok ki...!

SendeYolla.com'u ilerleyen günlerde blog sayfalarında çok göreceğimizi biliyorum, o yüzden bu yazımı daha fazla uzatmıyorum. Ama iş modelini nasıl oluşturduklarını da merak ediyorum.

Bildiğiniz gibi Doğan Grubu'nun Microsoft ile geçtiğimiz günlerde yaptığı bazı anlaşmalar vardı. Ayrıca Microsoft yine geçtiğimiz günlerde Google AdWords'e rakip yeni reklam servisi olan Microsoft adCenter'ı kullanıma açtı. Şimdilik sadece Amerika'lı reklam verenlere açık olan servis eminim ki önümüzdeki günlerde Türkiye pazarına girmek isteyecektir.

Bu noktadan yola çıkarsak, acaba ilerleyen günlerde tüm bu Doğan Online sitelerinde Microsoft adCenter reklamlarını mı görüyor olacağız? Bu kadar doğru girişime bu yakışır hemde çok yerinde olur...

Hiç yorum yok: