Perşembe, Mayıs 18, 2006

Feeds 2.0 ile Yunan girişimciler Web 2.0 yolunda

TechCrunch'a konu olan yeni bir Web 2.0 girişimi var: Feeds 2.0
Yunanistan merkezli bu yeni girişim kişiselleştirilmiş RSS okuyucu olarak şu anda test aşamasında.

Burada Yunanistan sadece coğrafya ve kültür olarak bize yakın bir toplum olmasından dolayı yer alıyor. Değinmek istediğim konu bu servisin özellikleri yada pazardaki rekabet içinde konumlanacağı pozisyon değil. Yada Yunanistan yaptı hadi bizde yapalım tarzında bir yaklaşım değil.
Bugüne kadar hep Amerika, Avusturalya, İsrail ve Avrupa'dan bu tarz web girişimlerinin başarıya ulaştıklarını, dünya gündeminde ve elbetteki blog gündeminde yer edindiklerini gördük. Bu sefer Atina merkezli Yunan girişimcilerin servislerinin TechCrunch tarafından ilgi görmesi dikkatimi çekti. Ayrıca büyük olasılıkla bugünden itibaren pazarda daha birçok yerde de ilgi görüyor olacaktır.

Türkiye olarak Bilgi Teknolojileri sektöründe özellikle donanım alanında yarışın çok gerisinde kaldığımızı ve uluslararası pazarda başarı elde etmemizin zor olduğunu biliyoruz. Yazılım alanında ise bugüne kadar dünya çapında kazanılmış standart ve tecrübeye ulaşmamız için ciddi atılım yapmamız gerekiyor. Ama web tabanlı servislerde durum farklı...

Yaratıcılığı ve girişimciliği desteklersek dünya çapında başarı sahibi olabilecek yeni SalesForce.com, FeedBurner.com, Blogger.com, Flickr.com ve del.icio.us'lar yarat(a)mamamızın hiçbir sebebi kalmayacaktır.

Kısacası, eminim ki ülkemizde böylesine yaklaşımlar ve fikirleri destekleyici yeni bir kültürün oluşmasıyla web alanında uluslararası markalara sahip olunabilecektir.

Yunanistan merkezli web tabanlı servis olan Feeds 2.0 işte bu yüzden yazımın başlangıcı oldu.

Hiç yorum yok: