Pazartesi, Mayıs 29, 2006

Az laf çok iş

Mehmet Doğan, Altı Üstü Tasarım'da yayınlanmış olan Sessiz Kalma! Karart! isimli yazısında ekşi sözlük web sitesine İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nün ihbarı ile Türk Telekom tarafından erişimin engellenmesini (kapatılmasını, sansürlenmesini) ülkemiz gündemine tam da olması gerektiği gibi taşıdı.

Olması gerektiği gibi diyorum çünkü günümüzde özellikle web ortamında kullanıcı odaklılık, kullanıcı destekli içerik, sosyal ağlar ve elbette ki Web 2.0 gibi kavramları konuşurken bir web sitesinde "esrar" kelimesi geçiyor diye o web sitesini sorgusuz sualsiz ve uyarısız olarak bu şekilde sansürleyenlerin yaptığı olması gereken hareket değildir.

Sözü daha fazla uzatmadan zaten herşey ortadayken, kendim de dahil olmak üzere herkese az laf çok iş diyorum ve Mehmet Doğan'ın 1 Haziran 2006 tarihinde web sitelerimizi 1 günlüğüne karartma teklifine EVET diyorum.

www.ardakutsal.com ve ardakutsal.blogspot.com adresleri 1 Haziran 2006 tarihinde 1 günlüğüne kapalı olacaktır.

Herkesin kendi istediği tondan şarkı söylediği bir koronun başarısı söz konusu olamaz. Bu yüzden ekranlarımızın karanlık olacağı sürede verilecek mesajın yine olması gerektiği gibi belirlenmesini öneriyorum.

GÜNCELLEME 1: Ekşi Sözlük ile ilgili söz konusu işlemin kapatılma değil, siteye erişimin engellenmesi olmasından dolayı yazımda bir küçük değişiklik yaptım. (29 Mayıs 10:31)

GÜNCELLEME 2: Mahkeme kararı ile ekşi sözlük web sitesine erişim engelinin kaldırılması sonucunda 1 Haziran günü yapılacak karartma kararı değiştirilmiştir. (30 Mayıs 09:28) (ilgili link)

Hiç yorum yok: