Pazar, Mayıs 14, 2006

Teknoloji Kimin Umurunda ve etkileri

Altı Üstü Tasarım'ın sahibi Mehmet Doğan'ın Teknoloji Kimin Umurunda isimli kitabı ile ilgili, piyasaya çıktığı günden beri birşeyler yazmak istiyordum ancak satın almadan bu konuda yapay cümleler kurmak istemedim.

Evet, kitabı biraz geç de olsa dün satın aldım. İlk intiba ne oldu? Heyecan...

Mehmet Doğan'ı sitesini takip etmek dışında kendisini kişisel olarak tanımıyorum ancak kitabını raflarda gördüğümde heyecan duydum.

Neden mi? Çünkü Türkiye'de bugüne kadar fazla örneğini görmediğimiz, yurt dışında ise son derece normal karşılanabilecek bir girişimde bulunup blog'unda yer verdiği fikir ve yazılarını kitaba aktardı. Kendi blog okuyucularının kendisi tarafından yaratılmış bir ürüne para ödemesini sağladı.

Burada kesinlikle bu ticaretten para kazanması yada kazanmaması üzerinde durmuyorum, ki duyduğum kadarıyla zaten kitabın geliri Kızılay'a bağışlanacakmış.

Ülkemizde henüz e-ticaret gelişim aşamasında ve olması gerektiği yere gelmesi için özellikle 2006 yılında büyük ivme sağlandı. İşte böyle bir ortamda Mehmet Doğan kitabını kendi kitlesinin desteğine güvenerek satışa çıkartıyor, ve yine diğer blog yazarlarının desteği ile bu kitabın tanıtımını yapıyor. İşte böylesine iyi yönde oluşan hareketlilik beni heyecanlandırdı. Bu ve bunun gibi başka birçok örnekleri önümüzdeki aylarda göreceğimiz ve bu sektörün katedeceği yolun düşüncesi beni heyecanladırdı.

Belirtmeden son cümleme geçmek istemediğim bir konu var;
Pazarlama modelinin bir parçası olarak bugüne kadar blog'unda kendisine yorum yazan herkesin ismine teşekkür listesinde yer vermesi gerçekten iyi bulunmuş bir yöntem ki bu listede benim adımda bulunuyor.

Mehmet Doğan'ı bu girişiminden dolayı tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.

Hiç yorum yok: