Pazartesi, Haziran 05, 2006

Ortaya karışık yapmayın

Web sitesinde müşteri temsilcisi ile canlı iletişim kurabilmek için oluşturulmuş sohbet (chat) özelliği bulunan ama servisi bir kere bile çevrimiçi (online) görmediğimiz acaba kaç şirket vardır?

Yada içerik yönetim sistemi bulunmasına rağmen en son yayınlanan haberin 1 yıl öncesini gösterdiği kaç şirket sitesi biliyorsunuz?

Peki web sitesinin İngilizce bölümü de bulunan ama içeriğinin milattan önceyi gösterdiği kaç şirket biliyorsunuz?

Şahsen bu örneklerin hepsini onlarca kere görmüş olmamın yanında, gereksiz özellik ve servislerle genişletilmiş kapsamlarından dolayı tamamlanamamış yada hayata geçirilememiş projelere de çoğu kereler şahit oldum.

İhtiyaçların doğru analiz edilmemesi proje sürelerini uzatmakla kalmayıp, maliyetleri de yükseltir ve en kötüsü "ortaya karışık yapalım" mantığıyla devreye alınmış servislerin birçoğu hiç umulmadık şekilde hizmet kalitenizin negatif yansıması olabilir.

İster teknoloji tabanlı projeleriniz, ister girişimlerinizin geleceğini şekillendirecek iş planlarınız olsun, ihtiyaçların doğru analizi ve seçeneklerin kontrollü kullanımı ile oluşturulmadıkları takdirde size geri dönüşleri mutlaka olumsuz olacaktır.

Hiç yorum yok: