Seth Godin programcıların, pazarlamacılar ile ilgili bilmek isteyebilecekleri 10 maddeyi sıralamış.
Ben burada özellikle dikkatimi çeken 4 maddeyi anafikrini vererek paylaşmak istiyorum.
1- Pazarlama rasyonel değildir ama programcılık öyledir. Herzaman aynı sonucu verir. Pazarlama bir kere işe yaradığı zaman, bir daha yaramayabilir.
2- Pazarlamayı zamanlamak bilgisayar programlarındaki hataları ayıklamaktan daha zordur. Elbette pazarlamaya harcanan zaman ölçülebilir ama bu sonuçları için mümkün değildir. Çünkü formülünün her aşamasında insan vardır.
4- Birisi çok iyi programcı ve aynı zamanda çok iyi pazarlamacı diye, herzaman iyi programcılar iyi pazarlamacı olacak demek değildir.
10- Pazarlama olmadan yazdığınız kodlar değersizdir.
Aslında Web 2.0 ile birlikte pazarlama ve programcılık bir bütünün iki eşit parçası kıvamına geldiler. Buna rağmen (yada belki de bundan dolayı) aradaki bazı farklılıklara ışık tutmuş olmak gerekiyordu. Hatta belki zaman ilerledikçe daha da gerekecek...
Söz konusu disiplinler ne kadar ayrılmaz olurlarsa olsunlar, başarılı yönetilebilmeleri için farklılıkların bilincinde olunması gerekiyor.
Tabi işin içinde irrasyonel insan faktörü olduğu sürece...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder