Biraz önce Hürriyet.com.tr 'de "Türkiye bloglamayı sevdi" isimli bir haber okudum. Aslında haberden ziyade blogcu.com'un reklamı niteliğini taşıyor ama öyle bile olsa gerçekten komik geldi.
Blogcu.com'un üye sayısı 100 bin'i geçmiş... Eee yani? Ne var bunda?
Türkçe içerikli web siteleri arasında yıllardır en popüler olanları itiraf.com, arkadas.com ve eksisozluk.com gibi içeriğini ziyaretçilerinin oluşturduğu sosyal ağlardı.
Düşüncelerini paylaşmak, sosyal olmak ve içerik oluşturmak zaten Türk internet kullanıcıları için o dönemlerde bile tercih edilen kanallar olmuştu. Bu durumda ülkemizde bloglar ile ilgili oluşan gelişmeye neden şaşırıyoruz?
Burada önemli olan bu ilginin ve trendin farkında olmak yada bunu alkışlamak değil. Bu konuda kaynakları güçlendirmek, içeriği yoğunlaştırmak ve dünyadaki tüketici hareketlerinden, firmaların iş yapışlarına kadar tüm modelleri etkilemekte olan bu akımdan fayda sağlamak gerekiyor.
Bu fırsatlardan kimse fayda sağlamıyor yada sağlamaya çalışmıyor mu?
Ülkemizdeki nokta com gelişmelerine sektöre baktığımızda bu alanda yoğun içerik oluşturan ve uzun vadede çeşitli konulardaki Türkçe içeriğini büyük başarıya ve elbetteki gelire dönüştüreceğine inandığım firma Pilli Network diyebilirim. Mutlaka başkaları da vardır ama Pilli son zamanlarda girişimleri ile özellikle dikkatimi çekiyor. (Doğan Online büyükler kategorisinde olduğu için ayrı...)
Hafif.org, bildirgec.org, 3ayak.org, zamazing.org ve 22dakika.org web siteleri ile kullanıcılarının içeriği oluşturmasına imkan sağlamaları günümüzdeki eğilime destek verir nitelikte.
Diğer taraftan yazarları ile gelir paylaşımı üzerine kurdukları iş modeli sayesinde bloggerlar tarafından da tercih edilmekteler.
Demek istediğim şu;
Biliyorsunuz Google, Türkiye operasyonunu özellikle firmanın reklam satışları için oluşturmuştur. Aynı şekilde Microsoft önümüzdeki dönemlerde tahminlerimde yanılmazsam ülkemizde MSN ile reklam satışına girecektir.
Reklam satışı için söz konusu firmaların elbette ki güçlü içeriğe sahip yayıncılara ihtiyaçları olacaktır.
Zamanında Google Blogger'ı neden satın almıştı dersiniz? Yada Microsoft neden Live ile tüm yapısını kullanıcı odaklı hale getiriyor?
Bir şekilde birileri içerik oluşturmalı ve para kazanmak istemeli ki reklam servisi sunan Yahoo, Microsoft ve Google gibi firmalar da bu siteleri reklamverenlere ulaşabildikleri alanlar olarak sunabilsinler.
Kısacası ülkemizde gelişmekte olan bu fırsatlar var, bu araçları kullanmayı seven kullanıcı kitlesi de var, sanırım sadece bu fırsatları değerlendirip iş modelleri oluşturmaya inanacak yatırımcılara ve girişmcilere ihtiyaç var.
3 yorum:
yazınıza anlam veremedim??? bahsettiğiniz yazıda komik olan veya şaşırtıcı olan nedir? türkiyede ilk kez blog servisi veren ve 100 binden fazla kişinin kullandığı bir blog servisiyle ilgili bu rakamlar sizi neden şaşırtıyor veya size neden komik geliyor ki?
blogger yerine blogcu adında, türkçe ve türkiye'de yer alan bir servisin varlığı... komik veya şaşırtıcı olmak yerine, bir adım olarak algılanabilir bence....
Sanırım anlatmak istediğimi tam olarak vurgulayamadım.
Burada blogcu.com'un 100 bin üyesi olmasını değil, ülkemizde bu tür servislere olan talebin yüksek olması ile ilgili ilginçmiş gibi haber yapılmasını komik buluyorum.
Yazımdaki şu cümle aslında anlatmak istediğimi açıklıyor:
Düşüncelerini paylaşmak, sosyal olmak ve içerik oluşturmak zaten Türk internet kullanıcıları için o dönemlerde bile tercih edilen kanallar olmuştu. Bu durumda ülkemizde bloglar ile ilgili oluşan gelişmeye neden şaşırıyoruz?
Ülkemiz özellikle web girişimleri için ideal bir platform. Bu alandaki gelişmeleri zor bir alanda başarı elde etmişiz gibi yansıtmak yerine zaten olması gereken oluyor şeklinde değerlendirmek gerekiyor.
Yorumunuz için teşekkürler, sanırım bu açıklamayı yapmam gerekiyordu.
Fazla vaktim olmadığı için uzatamıycam ama Arda, kesinlikle sana hak veriyorum. Anonymous şeklinde yorum bırakanlara da gıcık oluyorum :o)
Yorum Gönder