Aslına bakarsanız almış olduğum bu e-mail bir süre önce sormuş olduğum "Blog okuyan yönetici var mı?" soruma da olumlu bir cevap niteliği taşıdı.
Öncelikle sözünü ettiğim yazımda HemAlHemSat.com hakkında yazdığım fikirleri hatırlayalım.
HemAlHemSat.com iş modeline satış ortaklığını ekleyebilir, bu çalışma firmanın pazarlama modeline de fayda sağlayacaktır. Ancak bana kalırsa bu satış ortaklığından çok daha büyük etki yapacak olan yaklaşım Hepsiburada.com ile bir iş ortaklığına gidip, Türkiye'nin en büyük e-ticaret sitesinin mevcut ürünlerinin ikinci el olanlarını ilgili bölümlerde listelemeleri olacaktır.Ve, HemAlHemSat.com'dan gelen e-mail'in ilgili bölümlerini aşağıda sizlerle paylaşıyorum.
Bu sayede hem satış rakamları yükselecek hemde marka bilinirlikleri yükselecektir. Ayrıca ülkemizde bu alandaki Mashup örneklerinin ilki olacakları için Web 2.0 adına da fark yaratacak bir çalışma yapmış olacaklardır.
İkinci el e-ticaret pazarını böyle detaylı incelemiş olmanız çok güzel.Bu e-mail'den sonra kendileri ile irtibata geçip HemAlHemSat.com hakkında özellikle HepsiBurada.com ile sağlamış oldukları pozitif sinerjiyle başarılı bir örnek olarak gösterilebilecek bilgiler edindim.
Vermiş olduğunuz fikirlerin zaten yapmış olduğumuz projeler olması da "aklın yolunun bir oldugu"'nu göstermesi açısından sevindirici.
Satış ortaklığı adı altında bahsetmiş olduğunuz sistem sanıyorum HemAlHemSat.com'da uygulamakta oldugumuz Kazanç Ortaklığı Sistemi.
Önerdiğiniz diğer fikre gelince; Yaklaşık 2 yıldır Hepsiburada ile uygulamakta oldugumuz bir işbirliği.
Bildiğiniz gibi Hepsiburada'da 2. el ürünler satılmadığı için bahsetmiş olduğunuz konuda bir işbirliği yapmamız mümkün olamıyor. Ancak Hepsiburada'dan alınan iade ürünler, hepsiburada kullanıcı adı ile sitemiz üzerinden satılmaktadır.
Gönül isterdi ki zaten uygulamakta olduğumuz bu önerilerinizi sitemizin olumlu özellikleri arasında saymış olsaydınız.
Sektörümüz ile ilgili bu yapıcı yorumlarınıza teşekkür eder, piyasayı ve yazılanları yakından takip eden bir ekibe sahip olduğumuzu bildirmek isterim.
Satış ortaklığı ile ilgili bölümü nasıl gözden kaçırdığımı bilemiyorum ancak evet, HemAlHemSat.com'un bu alanda 6 aydır sürdürmekte olduğu bir sistemi mevcut. Kazanç Ortaklığı adı altında lanse ettikleri sistemleri tıklama başına ödeme modeli ile çalışıyor.
Hepsiburada.com ile ortak iş yapış anlamında ise firmanın ikinci el konusunda satışı olmadığı için farklı alanlarda sinerjiye örnek gösterilebilecek çalışmaları ve projeleri bulunuyor.
Örnek vermek gerekirse, HepsiBurada.com'daki iade ürünler HemAlHemSat.com üzerinden hepsiburada kullanıcı adı ile satılıyor. Ama bence çok daha önemlisi HepsiBurada.com'un yaptığı gibi sektördeki tüm alışveriş siteleri isterlerse 2. el, iade yada stok fazlası ürünlerini bu yöntemle HemAlHemSat.com üzerinden satışa sunabiliyorlar.
Grup şirketleri arasındaki sinerjiye bir diğer başarılı iş ortaklığı örneği de HemAlHemSat.com'un Cep Telefonu Değişim Kampanyası.
Bu kampanya dahilinde HemAlHemSat.com üzerinden satış yapan kullanıcılar, komisyon ücreti kesilmeden kazandıkları tüm bedelle HepsiBurada.com'dan cep telefonu satın alabiliyorlar.
HemAlHemSat.com'un satıcıları için de çok başarılı bir paket programı var. Avantaj Paketi adını verdikleri sistemde bu paketleri alarak satış yapan kullanıcılar hiçbir komisyon ücreti ödemiyorlar. Firmanın Pazarlama ve Ürün Geliştirme Müdürü'nden aldığım bilgiye göre bu sistem henüz ülkemizdeki hiçbir C2C (Consumer to Consumer) sitesinde kullanılmıyormuş.
Son olarak HemAlHemSat.com'un ana sayfasında Teknolog adı altında yayınlanan bölümde ise her hafta Cumartesi günü Teknoloji Televizyonu'nda yayınlanan Teknolog programında canlı yayında açık artırma ile satılacak ürünler sergilendiğini öğrendim. Her ne kadar HemAlHemSat.com bir medya şirketi sayılmasa da ben bu çalışmayı yeni medya ile klasik medya işbirliği olarak adlandırmak ve bu alanda uygulanan güzel bir örnek olarak göstermek istiyorum.
Birinci ağızdan almış olduğum bilgiler ışığında sizlerle paylaştığım tüm bu çalışmaların HemAlHemSat.com'un gelişimine ve farklılaşmasına katkısı olacağına şüphem yok.
Sektörü bu kadar yakından gözlemleyen, yorumlara kulak veren yöneticileri ve ekibiyle ortaya çıkarttıkları başarılı çalışmaların da kendilerine geri dönüşünün olumlu olduğu yaz döneminde halen yükselen başarı grafiklerinden ortada.
Ama bu çalışmaları ön plana taşımak ve projelerini bizim kendilerine sesimizi duyurduğumuz gibi bizlere aktarabilmek de başarılarının ivmesini mutlaka ve mutlaka hızlandıracaktır.
HemAlHemSat.com'dan aldığım e-mail ile ülkemizdeki web girişimlerinin geleceği hakkındaki pozitif inancım bir kat daha güçlendi ama firmaların başarılı iş modelleri ve sektör trendlerini kendi yapılarına entegre etmeleri yanında mutlaka kullanıcı tecrübelerini ve kullanılabilirliği göz önünde bulundurmaları gerekiyor.
Dünyadaki Web 2.0 örneklerinden sadece iş modelleri bazında değil, kullanılabilirlik anlamında da çıkartılabilecek büyük dersler var.
HemAlHemSat.com'un bu perspektiften bakınca arayüzlerinin ve özellikle giriş sayfalarının yenilenmesi yada en azından küçük düzenlemelere gidilmesi gerektiği fikri ağır basmaktadır.
Şirketin belki de pazarlama modelinin bir parçası olarak en etkin kullanabileceği bölüm olan Kazanç Ortaklığı Sistemi'nin kullanıcıya ana sayfa dışında sunulamıyor olması belki de bu aşamada yapılması gerekecek düzenlemelerin ilk basamağı ve uygulanması gereken stratejinin temeli olmalıdır.
Ülkemizde halen popüler olamamış ama yakın zamanda örneklerini göreceğimize inandığım bir diğer megafon da kurumsal bloglar olacaktır.
Özellikle HemAlHemSat.com gibi kendisini sürekli yenileyen web girişimlerinin müşterilerine sesini duyurması için Duyuru Panosu yerine blogları kullanması gerekmektedir.
İnternet ve web alanında büyük değişimler oluyor. Birileri çok hızlı koşuyor, birileri onlara yetişmek için mutlaka takip etmesi gereken bazı adımları atlayarak yolunu alıyor ve birileri ise hala klasik iş modelleri arasında çıkış yolu bulmaya çalışıyor yada halinden memnun bekliyor.
Fark yaratan, sektörü ve gelişmeleri takip edip dinamik kararları alabilenler bu yarışta başarıya ortak olacaklardır.
Umarım bu yazıyı yazmama sebep olan ve ilerleyen dönemlerde bu hızda ve vizyonda giderlerse başarıları hakkında daha çok yazılar yazacağıma inandığım HemAlHemSat.com gibi örneklerle ve tabi ki bünyelerinde barındırdıkları inovatif örnek ekiplerle daha çok karşılarız.
Çünkü hem sektörün hemde fikirleri ile varolan genç girişimcilerin kendilerini cesaretlendirecek başarı hikayelerine ihtiyacı var.
NOT: Özellikle grup şirketleri arasındaki işbirliklerini ve kurum içi iş yapışları analiz ederken sürekli göz önünde bulundurduğum Pozitif Sinerji ve bunun karşıtı olarak da Negatif Sinerji'nin kurumlarda yaratabileceği etkileri bilgi dağarcığıma katan Prof. Dr. İbrahim Kavrakoğlu ve KMI'a teşekkür ederim. Özellikle son dönemlerde kendilerinden edindiğim tecrübelerden çok faydalanır oldum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder