Pazar, Ağustos 27, 2006

Web girişimlerinde başarı için 5 madde

Yeni ekonominin bel kemiği web girişimleri ile bu alanda her geçen gün dünya çapında geliştirilmiş farklı tecrübelere tanık oluyoruz. Flickr, YouTube, MySpace, del.icio.us ve diğerleri...

Sözünü ettiğim girişimlerin her biri kendi alanında yeni bir yaklaşım getirmiş, farklılaşmış yada bir şekilde kullanıcısının frekansına girerek başarıyı yakalamış örneklerdir.

Ülkemizde de bu yönde oluşturulmuş ve kullanıcıları tarafından sahiplenilmiş servisler mevcut.
Ekşi Sözlük, Pilli Network siteleri (Hafif.org, bildirgec.org, 3ayak.org, zamazing.org ve 22dakika.org), sosyomat.com, yonja.com ve diğerleri...

Peki dünyada ve ülkemizde bu tür servislerin, iş modellerinin yada girişimlerin başarısının sırrı nedir? Ne yapılması gerekir?

Bana göre olmazsa olmazlar şöyle:
1. Hedef kitlene odaklan.
2. İlk ol yada daha iyi ol.
3. Bedenini sat ama ruhunu satma.
4. Kullanıcını kandırmaya çalışma.
5. Dinamik ol.
Yazdığım 5 maddeyi örneğini verdiğim siteleri göz önüne alarak yorumlayabilirsiniz.

Başarıya ortak olmak için eklemek istediğiniz madde var mı?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

6.Reklam vereni eğit.

Web siteniz üyelikden gelir elde etme modeline göre kurulduysa ve hedeflediğiniz üyeler bireysel üyeler ise bu öneriler başarıya gitmenizi sağlayacaktır.
Bireysel kullanıcı memnun olduğu bir servise ücret ödemekten kaçmayacaktır.

Hedeflediğiniz Kurumsal üyeler ise işiniz zor. Zira kurumların karar mercindeki yöneticiler henüz interneti umursamıyorlar. Kurumlarına sağlayacağınız faydanın farkında bile değiller.

Gelir modeliniz reklam üzerine kurulu ve Türkiyedeki reklamvereni hedefliyorsanız, tek başınıza belki yapamazsınız ama başka oluşumlarla birlikte reklam vereni eğitmenizde fayda var.

Çünkü Türkiyede reklam veren şimdilik sadece ismen bildiği markalara (web sitelerine ) yöneliyor. Geri dönüşleri bile incelemiyor.

Tabi dediklerim Türkiye için geçerli.

Güzel yazın için teşekkürler Arda Kutsal...

Can Köklü dedi ki...

Amacına uygun bir tasarım da oldukça önemli kanımca..

Evcil hayvanlarla ilgili bir sitenin çok profesyonel, ya da büyük kurumlara çözüm üreten bir şirketin "tatlı" bir tasarımı olması kullanıcının (potansiyel müşterinin) kaçmasına sebep olur.