Salı, Ocak 23, 2007

Web girişimlerini analiz ederken hangi araçları kullanıyorum?

Öncelikle her ne kadar güvenilirliği tartışılıyor olsa da şu an için daha iyisine sahip olmadığımızdan dolayı Alexa'nın istatistiklerine önem veriyorum.

Ancak bunun için Alexa.com'u değil Alexaholic'i kullanıyorum.

Trend analizleri için Google Trends ilk tercihim. Haliyle arama istatistiklerine göre hazırlanmış bir sistem olduğu için doğru anahtar kelimeler ile kaliteli veriler elde edilebiliyor.

Bloglar arasında trendleri analiz etmek için ise, elbette Technorati kullanıyorum. Burada hem ülkemizdeki popüler blogları hem de yazıların içeriğine göre aradığım kriterler hakkında bilgi sahibi olabiliyorum.

Yakın zamanda haberdar olduğum ve kullanmaya başladığım bir diğer servis de BlogPulse. Trend Search ve Conversation Tracker özellikleri ile önemli veriler elde edebiliyorsunuz.

Açıkcası benim işime yarayan Trend Search özelliği oluyor ve yukarıda saydığım diğer araçları da işin içine kattığımda spesifik siteler ile ilgili fikir sahibi olmam, girişim fikirlerini değerlendirmem, mevcut servislerin popülaritesine bağlı pazar değerlerini analiz etmem ve elbette sektörün durumunu incelemem mümkün oluyor.

Burada verdiğim araçlar araştırma yapmakta olduğum konu ile ilgili genel fikre sahip olmam için en çok kullandıklarım oluyorlar.

Tabi bunların yanında detaylı çalışılmış profesyonel raporların yeri farklı ve işin ayrıntısı için güvenilir kaynaklar oluyorlar.

Zaten bu yazımda paylaşmak istediğim detay değil, ana fikir ve genel bilgiyi yakalamak için kullanığım araçlardı.

Hiç yorum yok: