Salı, Ocak 23, 2007

Ülkemizde podcast ne durumda?

Biraz önce Techcrunch'da Kiptronic.com'un $4 milyon yatırım aldığı haberini okuyunca biraz düşünceye daldım.

Kiptronic nedir diyorsanız, kendisi podcast'ler için bir reklam servisi.

Düşünceye daldım dememin sebebi ise, ülkemizde podcast'in neden yeterince ilgi görmediğini düşünmemdendi.

Henüz genişbant internet ve video servisleriyle yeni alışan ülkemiz internet kullanıcıları haliyle podcast içeriğinin az da olmasının etkisiyle bu alana fazla ilgi göstermediler.

Podcast, eğer yatırım yapan girişimci olursa değer görecektir.

Ne tür girişimler derseniz. Podcast içeriği üretecek ve paylaşan web servisleri diyebilirim.

Kişisel tahminim şu ki, 2007 yılı içinde podcast alanında bir servis mutlaka açılacaktır ve açılan servis popüler olacaktır.

Bunları neye güvenerek söylüyorum?
Öncelikle standart video servisleri zamanını doldurdu.

İzlesene.com'u takip eden dönemde bir çok farklı video servisi yayına girdi. Bu alanda izlesene.com'un Nokta.com'a satışı gerçekleşttikten sonra birkaç servis daha yarışa katıldı.

Elbette önümüzdeki dönemlerde yeni video servisleri de yayına alınacaktır ancak bu aşamadan sonra açılacak, farklı özelliği olmayan servisler değer yaratamayacaktır.

Genişbantın etkisiyle internette çoklu ortama olan ilgi artmaya devam edecektir, ancak bu ilgiden büyük payı ancak bundan sonra katma değer yaratabilen servisler alacaktır.

Yalnız şöyle bir problem var.

Farklı özellikleri olan video servisleri çok yüksek değer yaratabilecek bile olsalar şimdilik sadece video servisi olarak anılacaklardır.

Ancak podcast tabanı üzerine kurulmuş içerik sağlayan ya da yaratan servisler, hem kullanıcılar tarafından farklı algılanacak hem de ülkemizde açık olan bir alanı doldurmuş olacaklardır.

Kısacası 2007 yılında podcast alanında servis açan girişmciler bu fırsatı avantaja dönüştüreceklerdir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Podcast'in ulkemizde cok ilgi gormemesi ilginc aslinda. Dedigin gibi genis bant luksu henuz yeni yeni geliyor. Bu bir sebep olabilir.

Podcast servislerinin gelecegi konusunda sana katiliyorum. Fakat bundan daha da once podcast sayisinin artmasi gerekiyor. Umarim girisimciler kendileri ilk once bir podcast'e soyunmadan bir girisimde bulunmazlar.

Kendi viral kampanyamla bu yorumu bitireyim: :)

- Kill your FM!
- Nasil yani?
- Kill your FM!

Adsız dedi ki...

Açıkcası ben de acaba bu alanda ne durumdayız diye merak ediyordum.Nedeni ise haftasonu dinlediğim ve hala aklıma geldikçeg üldüğüm bir podcasting çalışması.
Vatandaşın birisi Microsoft Türkiye'den böyle çok girişimci çok konuşkan bir MVP ..
Çokkk çokk iyi bildiği konular üzerinde konuşma yapmış kaydedip sitesine koymuş. Herşey normal gibi görünüyor. Ama Podcast sırasında cep telefonu çalıyor :))
Bir an sessizlik ve ardından tekrar devam ediyor. Dedim insanlık hali olur. Diğer podcaste baktım onda da EV TELEFONU çalıyor. Bu kadar ciddi bir çalışmanın içine böyle birşey nasıl girer sorusunu hala soruyorum kendime.
Bizde podcasting servisi yapılırsa içerik kim sağlayacak. Web 2.0 yaklaşımıyla kullanıcı sağlayacak dersek bizim insanımız buna ne kadar yatkın merak ediyorum.
Ama bir şekilde hepimizin boynunda asılı olan music player ların içine girmeyi başarırlarsa iyi de iş yaparlar gibime geliyor.