İnternet dünyasındaki gelişmeler, Web 2.0 konsepti ve tüm bunlarla birlikte kişilerin yaşam biçimlerindeki değişim elbetteki pazarlamanın ve reklam sektörününde çalışma prensiplerini etkiler oldu.
Sosyal ağlar (Social Networks) özellikle paylaşım unsurunu web kullanıcıları arasında bir vazgeçilmez haline getirirken, markaların gelecekleri konusunda da belirleyici rollerini güçlendirdiler.
Google AdWords ve AdSense (Reklam 3.0 ve Google AdWords’e gözümüz alıştı isimli yazılarımda bu konuya değinmiştim) servislerinin internet reklamcılığında yeni bir devri başlatması, takip eden dönemlerde Yahoo! gibi bir dünya devinin bu alanda kendi servisini geliştirmesi ve MSN’in arama motoru işinde rekabete katılması, gelecekte pazarlama ve reklamcılığında değişime uğrayacağının ve bu alanda çalışan ajansların yeni iş modelleri üzerine yoğunlaşması gerektiğinin göstergesidir.
Özellikle Reklam 3.0 isimli yazımda içinde bulunduğumuz dönemin Reklam 2.0 olduğunu ve bu alanlardaki fırsatların kullanılması gerektiğini vurgulamıştım.
Bu hafta içinde elime geçen bir döküman tamda benim bahsettiğim konuların özeti ve kaynak kitabı mahiyetindeydi.
Paul Beelen tarafından hazırlanmış olan Advertising 2.0 isimli dökümanı, pazarlama ve reklam işlerinde olan okuyucularıma, aynı zamanda Web 2.0 konseptinin hayatımıza kattığı yeni teknolojilere merak duyun herkese öneriyorum.
İnternet hayatımızdaki herşeyi değiştirirken, değişime ayak uyduran kullanıcılara ulaşmak, pazarlama ve reklam modellerinin de değişmesini kaçınılmaz kılıyor.
Bu değişimi takip ederken, gelişmelerin analizini iyi yapıp fırsatları güce çevirecek olan girişimcileri şimdiden tebrik ediyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder