Union Square Ventures’da okuduğum bir yazı, ARGE’nin gelecekteki rolü konusundaki düşüncelerimi toparlamamı sağladı.
Bana bundan bir süre öncesine kadar araştırma ve geliştirme denildiğinde, şirketlerin bu bölümlerinde çalışan kişilerin yaptığı işlerin yeni ürünler geliştirmek, mevcut ürünlerdeki problemleri çözüp bir daha tekrarlanmamasını sağlamak yada tüm bunları biraraya getirip maliyetleri düşürmek olarak açıklayabilirdim.
Ama değişen dünyada herşeyin değişmesi ile birlikte son kullanıcılarında satın alacakları ürünlerden beklentileri değişti.
Mesela iPod... Sizce MP3 çalar olarak düşündüğünüzde, iPod’la aşağı yukarı aynı görevi gören kaç ürün vardır? Hatta biraz daha haddimi aşıp, acaba iPod’dan daha üstün özelliklere sahip kaç ürün vardır diye sorayım?
Sizce iPod dünyadaki ilk MP3 çalar mıydı? Kesinlikle hayır... Peki neydi bu kadar tutulmasının sebebi?
Bu yazıyı yazmamın asıl sebebi iPod’un pazar payının neden diğer rakiplerinin üstünde olduğu olmadığı için, bu konuyu daha fazla derinlere çekmek istemiyorum.
Burada değinmek istediğim konu ARGE...
Evet tam yukarıda bahsettiğim gibi bir zamanlar ARGE teknoloji ile özdeşleşmiş bir kavramdı, ancak günümüzde bu iş artık sadece teknoloji yönetmek, yeni teknolojileri yaratmak yada mevcut teknolojileri geliştirmekle başarıya ulaşmıyor. Union Square Ventures’in de yazısında bahsettiği gibi artık Teknolojik Mühendislik yerine Sosyal Mühendislik yapılması gerekiyor, hatta bu yapılıyor.
Çünkü artık yeni bir ürünü yaratmak, yeni bir teknolojiyi bir üründe kullanmak yeterli olmuyor. Son kullanıcıların sosyal eğilimleri, hayat tarzları, ihtiyaçları ve aldıkları ürünleri kullanım şekilleri herşeyi şekillendiriyor.
Sadece teknoloji konusunda üstünlük elde etmek yerine, teknolojiyi sosyoloji ile yönetmek gerekiyor. Trendler insanların yaşam biçimlerini süratle değiştirirken, teknolojiyi de bu değişime göre şekillendirmek gerekiyor.
İşte bu da araştırma ve geliştirmede sadece MP3 çalar değil, iPod yaratmayı bir zorunluluk haline getiriyor...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder