Google AdWords servisini ilk çıkartığı dönemlerde, web sitelerinde görmeye başladığımız bu text reklamların Google tarafından AdSense servisi ile site sahiplerine ek gelir yaratmak ve bu sayede Google'ın reklam ağını genişletmek için olduğu bilinmiyordu.
Ne mi demek istiyorum? Bu reklamların her iki taraf içinde gelir elde etmek için, yapılan aramalardaki anahtar kelimelere yada yayınlandığını sitenin içeriğine göre seçildiğini bilen kişi sayısı çok azdı. Durum böyle olunca hem text reklama alışık olmayan hemde bu reklamları isteyen kişinin istediği anahtar kelimeye karşılık yayınlayabileceğini bilmeyen kullanıcıya cazip geliyor ve sonuç olarak da bu reklamlara tıklanma oranları yüksek oluyordu.
Artık kullanıcıların AdWords'e yani diğer bir deyişle text reklamlara gözü alıştı. Onların nasıl orada yayınlandığını bilenlerin sayısı arttı. Belki bu reklamların tıklama başına reklamverene faturalandığını bile artık büyük çoğunluk biliyordur.
Bu bilinçli kullanıcı artık yaptığı arama sonucunda karşısına çıkan hemde onun anahtar kelimesini içinde barındıran text reklama kolay kolay tıklamıyor, ve bu negatif trend devam edecektir.
Çünkü gözümüz bu reklamlara alıştı. Çünkü text reklamları artık herkes kullanıyor ve aşağı yukarı herkes aynı cümlelerle reklam yapıyor. Çünkü text reklamların hepsi de bizim için doğru seçim olarak sayılabilecek ürüne gitmiyor.
İşin bir de reklamveren tarafı var ki, text reklamlara yapılan tıklamalar başına Google'a ödeme yapıldığı için, reklamverenler özellikle son zamanlarda SPAM tıklamalardan dolayı AdWords'den bekledikleri performansı alamıyorlar.
Google bence yakın zamanda AdWords'ün ürün gamını genişletecektir.
Farklı reklam alternatiflerini hem AdSense ile site sahiplerine, hemde AdWords ile reklamverenlere sunacaktır. Her ikisinin de hedef kitlesi ziyaretçiler olarak düşünüldüğünde de, gözümüzün alışmadığı bu yeni modeller başarıyı beraberinde getirecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder