Cumartesi, Kasım 04, 2006

Çözümler, akıl ve düşündüren bir güzel hikaye

Bilgisine, fikirlerine ve görüşlerine önem verdiğim bir o kadar da inandığım arkadaşım Gökhan Çıngay aylardan beridir çalışmalarını tamamlayamadığı blogunu bir süre önce yayına aldı.

Biraz mükemmeliyetçi davrandığı için içeriğini belirli kıvama getirmeden kendisine link vermemi istemiyordu ama bugün yazdığı "Sunulanlar dışında çözüm" isimli yazısından sonra malesef kendisine sormadan ve daha fazla beklemeden kendisini ve blogunu sizlere takdim etmek istiyorum.

Proje Yönetimi ve IT Yönetim Metodolojileri konularında çok değerli bir kaynak olacağına inandığım ProjeYoneticisi.com isimli blogunda takip etmenizi önerdiğim Gökhan Çıngay'ın tüm yazılarının bilgi birikiminize katkı sağlayacağını şimdiden garanti edebilirim.

Bakın son yazısında bizimle paylaştığı kısa hikayesinde ne diyor:

"Sadece bize sunulanlar dışında çözüm bulmaktır akıl."

Yazısı benim başarılı bir yönetici ve profesyonel olabilmek için resmin bütününe bakmak gerektiği yönündeki inancımı tazeledi. Sonuçta herzaman burnumuzun dibindekilere odaklanıp problemin kaynağını gözden kaçırırız öyle değil mi?

Diğer taraftan günümüz bilgi ekonomisinin temel taşı kabul ettiğim katma değer yaratmak zorunluluğu ve buna bağlı en önemli yaklaşım olan inovasyon kültürü de sunulanlar dışında çözümler bulmayı hatta farklı yöne bakmayı, resmin bütününü görmeyi gerektirmez mi?

Çözüm sunabilmek, farklı çözümleri görebilmek ve en önemlisi çözümsüzlükten kaçınmak. Sanırım günümüz iş dünyasında elde edilebilecek başarının temel taşlarını oluşturuyorlar.

Tabi herzaman da iş dünyasında uzaklara bakmamak gerekiyor.

Konuya girişimler ve fırsatlar açısından baktığımızda uzaklara gitmeden yanıbaşımızdakini görmemizde fayda var.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili dostum Arda, yorumların için çok teşekkür ederim. Senin gibi değerli birisinden olumlu eleştiriler almak çok önemli benim için. Sevgi ve saygılarımla, Gökhan.