Teknoloji alanında ise bugüne kadar yapılmış bir araştırma var mı bilmiyorum ama müşteri memnuniyeti endeksinin çok yüksek olacağını düşünmüyorum.
Kişisel olarak elektronik ticaret ortamında yaşadığım olumsuz tecrübelerin yanında memnuniyetsiz olduğum reel dünyadan da birçok örneğim olduğunu söyleyebilirim.
Yakın çevremden de sürekli duyduğum şikayetleri de göz önünde bulundurunca ilk paragrafta yapmış olduğum tahminime altyapısı güçlenmiş oluyor.
Ancak bu tür şikayetleri ya da memnuniyetsizlikleri duyduğum söz konusu firmalar bir de dünya devleri ise gerçekten şaşkınlığımın üstüne bir de sinirleniyorum.
Bu tür bir müşteri memnuniyetsizliği örneğinden geçenlerde yine haberdar oldum.
Sözünü ettiğim şikayet HP marka bir dizüstü bilgisayarın satın alınması ve devamında oluşan problemlerin çözümlenememesi ile firmanın müşterisini düşürdüğü durum ile ilgili.
Konu şu anda ülkemizdeki blogların birçoğunda yerini aldı ve yaratılan Buzz ile ne kadar etki yaratacağını merak ederek bu konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.
ELOY orjinalini burada anlatıyor:Yaşanan olumsuz müşteri tecrübesini tüm detayları ile okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.
haziran başında HP Pavilion 5176eu model laptop almıştım.
http://www.cisday.org/2006/06/05/may-day-may-day/
http://www.cisday.org/2006/06/08/heycandan-baslik-bulamadim/
yaklaşık 1,5 ay kullanımdan sonra bir takım sorunlarla karşılaştım. bunlar;
- bilgisayarın birden elektrik kesmesi,
- windows başlangıç ekranının takılı kalması,
- bazen hiç açılmama,
- pille bi saatlik çalışma sonrası pilin bitmesi,
- düşük performansla çalışması,
- ve ekranda lekeler.
Bakalım ülkemizdeki bloglar pazarda seslerinin duyurabilmek adına ne kadar etkililer ve firmalar müşterilerinin sesini ne kadar duyabiliyorlar. Gelişmeleri birlikte takip ediyor olacağız.
Bu ve bunun gibi müşteri deneyimlerinin konu edildiği deneyimler.net sitesini de incelemenizi öneririm.
2 yorum:
"Buzz = word of mouth" mu?
Evet, word of mouth marketing aynı zamanda Buzz marketing olarak da bilinir.
Yorum Gönder