Pazartesi, Temmuz 11, 2005

Restaurant'larda müşteriye güven ile pazarlama(?)

Son okuduğum kitap Seth Godin'in "Mor İnek"'iydi. Orjinal adıyla "Purple Cow". Dün gece bitirdim.
"Mor İnek" nedir detaylarına girmiyorum, internet üzerinde biraz araştırma yapan arkadaşlar konuyla ilgili bilgiye kolaylıkla ulaşabilirler.
Seth Godin kimdir derseniz o zaman www.sethgodin.com adresine bakınız.
Pazarlama, yeni fikirler üzerine farklı bir bakış açısına sahip olmak isteyen herkese tavsiye edeceğim bir kitaptır. Okuması kolay ve pazarlamaya bakış açınızı biraz genişletmenizi sağlayabilir. Çok bilmediğimiz konulara parmak basıyor mu? Kesinlikle hayır ama en azından düşünmeye sevk ediyor.
Kitaptan esinlendiğim bir fikri paylaşmak istedim sizlerle. Kaç kişi bu yazıları okur, kaç kişi uygular bilmiyorum ama sesli düşünmek dediğim eylemi buradan yapmak istiyorum.
Bir restaurant düşünün yada cafe-bar. Bir kadeh şarap sipariş ediyorsunuz ve masanıza bir şişe şarap geliyor. Şişe istemediğinizi söylüyorsunuz ve size "Siz istediğiniz kadar alınız" cevabı veriliyor. Sıra hesaba gelince size "Kaç kadeh içtiniz?" diye soruluyor. Verdiğiniz cevap ne olursa olsun sorguya maruz kalmıyorsunuz.
Aynı şekilde kola ve benzeri diğer içecekler içinde masaların yanlarında bulunan premix (isimleri sanırım buydu) makinelerinden kendiniz bardağınızı doldurabiliyorsunuz. Bunlarda da kaç bardak ne içtiğiniz sorgusu yapılmıyor ve size soruluyor.
Nasıl olurdu? Bence güzel olurdu ve kar yapardı. Hemde çok ama çok.

Bu yazıyı okumaya dalıp, "Mor İnek" nedir diye hala araştırma yapmamış olanlar için söylüyorum. İşte bu okuduğunuz örnek, bir "Mor İnek"'tir..

Bakalım bu yakınlarda Türkiye'de bu fikri uygulayan çıkacak mı? Yapan varsa ve benim haberim yoksa lütfen mekanın adını ve adresini bana iletsin.

Hiç yorum yok: