Yaklaşık 30 dakika önce Finansbak Genel Müdürlüğü'nden arandım ve yeni gönderdikleri kredi kartımın tarafıma ulaşıp ulaşmadığı soruldu. "Hayır, ulaşmadı" dedim.
"O zaman bilgilerinizi güncelleyebilir miyiz, zamanınız var mı?" dediler... "Evet, var" dedim.
Öncelikle kartımı ulaştırabilecekleri adresimi istediler. Şubeden alabilirim dedim ancak telefondaki bayan bir adres almadan kapatacak gibi durmuyordu. Buna karşılık iş adresimi verdim.
"Ev adresinizi güncelleyebilir miyiz?" dediler.
"Sizdekini söylerseniz doğru yanlış diyebilirim" dedim.
"Bizdekinden bir harf bile farklı olsa güncellememiz gerekiyor." dediler.
"Tamam" dedim bu bilgiyi de kendilerine verdim.
"Doğum tarihinizi gün ay yıl olarak alabilir miyim?" dediler.
"Sizde bu bilgi bulunmuyor mu?" dedim.
"Elbette bulunuyor ama güncellemem gerekiyor" dediler.
"Telefonda bilgi güncellemeyi tercih etmiyorum, dilerseniz şubelerinizden yapabilirim" dedim.
"Finansbank'tan aradığıma dair numarayı görebilirsiniz, tedirgin olmanıza gerek yok" dediler.
"Ben şubeden bilgi güncellemeyi tercih ediyorum" dedim.
Ve... işte beni dumur eden karşılık.
"Tamam şubeden yapın o zaman.... İyi günler!".... Dıııt dııt dııt....! (Telefon kapanır)
Şimdi bu ne paranoya neden telefonda bilgi güncellemiyorsun diyebilirsiniz.
Karşıdaki sesin öncelikle çok da "call center" havasında olmadığını belirtmeliyim. Bunun yanında zaten bu tür yerleri ben aramadığım zamanlarda, bilgi güncellemeye karşı bir rahatsızlığım var. Ki sanırım günümüz toplumunda bu paranoya az bile :)
Kısacası Finansbank'ın telefondaki kişisi bana kendisine bilgi vermek istemedim diye kızdı. Cumartesi sabahı blog yazmak gibi bir amacım yokken beni buna zorunlu bıraktı.
Bu arada unutmadan bir ara size Finansbank'ın bana kredi kartı satmak için 4 kere sanki daha önce hiç aranmamışım gibi telefon etmesini, sonradan kredi kartımı şubeden almam için bırakmasını, o günden bugüne kadar henüz o kartı şubeden alamamama karşın dönem dönem ekstre yollamasını, hatta kampanyalardan haberdar etmesini anlatayım.
Ayrıca henüz Finansbank kartımı kullanmış olamamama rağmen, yeni gelecek kartın "Gold Card" olduğunu da belirtirsem fena olmaz herhalde.
Kısacası Cumartesi günüme güzel başladım :)
11 yorum:
Bu bankaların kredi kartı uygulamaları iflah olmaz gibi duruyor. Tam 1 yıldır kartlarını kullanmamam ve yenisin talep etmeme ve göndermemelerine ragmen olmayan karta 20 YTL yıllık aidat parası talep eden Garanti Bankasınında bundan sonraki hayatımda hiç bir zaman yeri olmayacakmış gibi geliyor bana.
1 yıldır arada bir önce ailemin evini sonra benim cep telefonumu arayıp kredi kartı borcunuz var diyorlar. 2-3 ay öncesine kadar bırakın kredi kartımı hesabım bile yoktu finansbank'ta.
neyse her arayışlarında isim ve soyisim benzerliği olduğu çıkıyor ortaya. annemin kızlık soyadını sorup duruyorlar. elbette söylemiyorum ama bir gün bir tanesi "peki o zaman şu mu annenizin kızlık soyadı" demişti, kısık sesle :) müşterisinin annesinin kızlık soyadını söylediği için hesabımı kapatma kararı aldım, memlekete gittiğim ilk gün bu kararımı uygulayacağım, izmir'de pek vaktim olmuyor.
Selamlar,
Öncelikle büyük bir tehlike atlattığınızı düşünüyorum. Bir iki hafta önce bankamdan (Finansbank değil), kesinlikle telefon ile kişisel bilgileri talep etmediklerini böyle bir durumla karşlaşırsam kendilerine bildirmem gerektiğini söyleyen bir telefon mesajı alımıştım. Moralinizi bozmak istemem ama zannımca siz de böyle bir phising olayıyla karşı karşıya kamışsınız.
Finansbank telefonla kişisel bilgileri istiyormu bilmiyorum fakat siz bilgilerinizi vermemekle kesinlikle iyi etmişsiniz.
Bir keresinde bende Vatan bilgisayardaki Cardfinans özel indiriminin cazibesine kapılıp o an kart başvurusu yapmak gafletinde bulundum. Anında çıkacak dedikleri kart için 1.5 saat beklettiler. Sonrada onay alamadık dediler.
Olan beklediğim 1.5 saat'e oldu.
Bu arada Finansbank'ın çoğu bir Yunan bankasının oldu ama nedense bunu fazla duyurmadılar. Neden acaba!!!!
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=kevin+aldatma+sanat%C4%B1
http://www.bilgiportal.com/v1/idx/0/719/dokuman/Social-EngineeringAldatma-Sanat.html
Zaten yukarida konuya bir arkadas kevin mitnick ornegi ile deginmis ancak hemen belirteyim caller ID yi degistirmek pek zor bir is degil.
Ek olarak Finans Bankasi ile benzer bir diyalogu bir sene kadar once yasadim, finansbanka durumu bildirip bu tip bir sey yapip yapmadiklarini sordum yaptiklarini belirttiler dolayisiyla bu eylemi yapiyorlar ancak guvenlik acisindan banka icin cok yanlis bir hareket oldugu kesin.
social engineering olarak bilinen bu yöntemde kurban, banka görevlisiymiş gibi aranarak ihtiyaç duyulan bilgiler kendisine sorarak manipülasyonla elde edilir.
bende bıktım arkadaş bu finansbankın haraç gibi yok üyelik aidatı imiş az da değil 35 ytl.ödemiyeceğim alabiliyorlarsa alsınlar mahkemede görüşürüz,
Merhaba bende Finansbankta çalışıyorum ve bundan önce birkaç büyük bankada da çalıştım.Kredi kartı bireysel bir ürün ve kişilerin bilgileri sistemde bizim bile sınırlı müdahale edebildiğimiz bişey.O yüzden kişiler telefon bankacılığıyla görüşüyor.Sizi arayan kişi gerçekten Finansbankın müş.hizm. yetkilisi ise bu soruları sormak zorunda.Onun işi bu.Kredikartı çokbyük birpazar ve herbankanın büyk kazanç kaynaklarından biri.Alıp almamk kişiyi bağlar,kimse bana zorla kart satamaz mesela.Bence bu a bankası yada b bankası değil insanların bilinçsiz hareketleri.Herkes karşılaştığı kişinin işini yaptğını düşünüp saygı duymasıgerekir.Bence biraz araştırıp sonra yargılayalım.Ayrıca her banka kar aidatı alıyor ve 2007 ye yansıyan aidatlar iptal ediliyor yasa çıktı okuyalım kendiizi geliştirelim güçlü sağlam donelerle karşımızdakileri suçlayalım lütfen.Sözüm Finansbankı korumak adına değil genel olarak insanların bilinçsiz bakış açıları ile ilgili.Saygılar herkese..
Merhabalar
Ben de bır fınansbank calısanıyım arkadslar hemde call center kredı kartı satıs bolumunde..Arda beye sunu solemek ıstıyorum bız musterılerımızn kartı gelmedıyse eger data yoluyla tekrar ulasıp gelıp gelmedıgının teyıdını alırız ayrıca banka yanı ozel kurulus oldugumuz ıcın numaralarımız gızlıdır ve musterıye bzden once bı seslı yanıt sıstemı baglanıp FINANSBANK tarafndan arandıgını soyler...ve musterımız hayır kartım gelmedı derse butun bılgılerını tekrar en bastan alırız bunu sızın guvenlıgınız ıcın yapıyoruz data yoluyla geldıgı ıcınde bılgılerınız bızde gozukmez.
BILG...
Az önce aynı şey benim de başıma geldi.Cep tel.den GİZLİ bir numara aradı.Finansbanktan aradığını söyledi.Ekkart vereceklermiş.Evli misiniz diye sordu.Evet deyince eşime ekkart yollamak istediler.Eşimin FİNANSKARTI VAR DEDİM.Olsun ona 20000 parapuan yollarız dedi tel.deki bayan.Eşimin adı,baba adı,anne adı veeee sıkı durun annesinin kızlık soyadını istedi.Ben hemen tel.u kapattım.
Yorum Gönder