Geçenlerde ülkemizdeki en büyük ISP'lerden birinde çalışmakta olan yakın bir arkadaşımla Türkiye'de internet hangi noktada, kullanıcı bilinci olması gerektiği yönde ilerliyor mu, hangi alanlardaki girişimler değer yaratır ve bu girişimlere ne ölçüde yatırım yapmak avantaj sağlar gibi konularda sohber ediyorduk.
Kendisiyle ortak fikir ve görüşlerimiz olmasının yanında kullanıcı yaklaşımları ve özellikle profili konusunda bir türlü kendisini ikna edemedim.
Bugün bir araştırma için veri toplamaya çalışırken karşıma bu yazıyı yazmama sebep olan ve yukarıda sözünü ettiğim sohbetimizden dolayı arkadaşıma başarılı bir örnek olarak gösterebileceğimi düşündüğüm blog çıktı.
Balaban Traktör isimli bir şirkete ait blog sayfasında ikinci el traktör ilanları sergileniyor ve yayına yeni başlamış olan site oldukça da güncel gözüküyor.
İnternet trendlerini işini farklılaştırmak ve geliştirmek için bu kadar verimli kullanan firma yetkilisini (yada yetkililerini) tebrik ediyorum.
Bu yazım başka sitelerde yer alır mı bilemiyorum ama eğer alırsa Balaban Traktör'ün tam anlamıyla blog kültürünün özündeki faydaya ve avantaja sahip olacağı kesin.
Umarım ülkemizde gözden kaçan kullanıcı profilleri ve çok yakın bir gelecekte kazanımları güçlü olacak niş web girişimleri konusundaki sohbetten kalma görüşümü destekleyebilmişimdir.
2 yorum:
Acaba bu doğru bir hareket mi? Traktör alacak olan hedef kitle, gerçekten internette blogları takip ediyor mu?
2. el satısı yapmayı amaclıyan bir siteyi blog halinde yayınlamak tamamen anlamsız ve de kullanıssız olmus..2.el satıs yapmak isteyen bi firma , bence kendisine e-ticaret mantıgı ile donatılmıs bi site yapmalıdır..ornek verdiğiniz bahsi gecen site , kanımca tamamen para vermeden nasıl ilanlarımızı yayınlarıs mantıgıyla acılmıs bi site..bloglamanın amacı bellidir , fazla zormalamak ve de bu bloglama olayını sanki gezegeni kurtarıcak bi olay haline getirmemek gerekir zannımca..sevgiler , saygılar..
Yorum Gönder